"Draumkvedet" på Gjellberget - FLYTTES til Fredheim!

Gjellberget, Tangen, , kl.

OPPDATERING: konserten flyttes til Kulturlåven, Ingeborg Refling Hagens kulturhus Fredheim, Vikslia 2 på grunn av regnvær.

Gjellberget på Tangen er en av de kraftigste bygdeborgene i Innlandet, en del av en kjede på 10 borger øst for Mjøsa. Hva tenkte og fortalte menneskene som søkte tilflukt her i steinalderen? Det vet vi ikke sikkert, men hundrevis av år senere lytter middelalderens mennesker til Draumkvedet.

Ole Nilssen (trekkspill) og Malin Alander (sang) kommer til Tangen for å gi oss en magisk og visjonsfylt junikveld under åpen himmel.

Det tar 30-45 minutt å gå opp på Gjellberget. Stien er ikke tilrettelagt for rullestol, og har partier med en del stigning. Det er mulig å parkere ved Tangen skole kl 17 og gå opp sammen med veivisere.

Ole Nilssen

Ole Nilssen er fra Løten, og er trekkspiller og folkedanser. Han vant landskappleiken sommeren 2022, i klassen for durspill (torader).

Malin Alander

Malin Alander kommer fra Nordfjord og vant Landskappleiken sommeren 2022, i A-klassa for kveding (folkesang).