Bokbad Stange folkebibliotek

Stange folkebibliotek, , kl.

Med utgivelsen av diktsamlingen «Jeg vil hem att» i 1932, skrev Ingeborg Refling Hagen seg inn i nordmenns hjerter. Mange vil også forbinde henne med Suttungteateret og kulturarbeidet hun drev ut fra barndomshjemmet sitt, Fredheim, på Tangen. Hennes utrettelige kamp for de svakeste i samfunnet, hennes innsats mot fascismen og nazismen og motstandskampen under krigen, er mindre kjent. Hvem var denne kvinnen? Og hvilken aktualitet har hun i dag?

Redaktør av boka “Det brenner en ild”, Berit Tversland, vil utdype bildet av dikteren, formidleren og aktivisten Ingeborg Refling Hagen i en samtale med Nils Røhne ledet av Solbjørg Tveiten.

Berit Tversland

Berit Tversland er redaktør for boka "Det brenner en ild" som utgis til Ingeborg Refling Hagen-jubileet i 2020.

Nils Røhne

Nils Røhne er ordfører i Stange kommune

Solbjørg Tveiten

Solbjørg Tveiten er folkemusiker, med utdannelse fra Ole Bull Akademiet, Norges musikkhøgskole og mastergrad i tradisjonskunst fra Høgskolen i Telemark.