Ingeborgdagene 2019: en rikholdig lørdag den 2. februar 2019

Turnékompaniet besøkte Fredheim med barneforestillinga «Lille prins Arthur» under Ingeborgdagene 2019, til glede for små og store.

Rakel Kippersund debuterte som prins Arthur, Anders Kippersund var trollmannen Merlin og Ann-Elin Lium gikk inn og ut av diverse andre roller.

Vi takker Turnékompaniet for å ha gitt oss muligheten til å gi våre yngste gjester en flott (og av og til småskummel) opplevelse!

Gruppa «Fra de mollstemte skoger» – Annar Bye, Tove Hagen og Hege Nylund – holdt en stemningsfull vinterkonsert i Kulturlåven på Fredheim lørdag 2. februar.

De har tonesatt dikt av forfattere fra Hedmark, og et lyttende publikum fikk oppleve både muntre og mollstemte melodier inspirert av Hedmarks tradisjonsmusikk. Sangene var hentet fra den ferske CDen Sny.

Arnhild Litlere framførte tekster av Olav H. Hauge.

Publikum fikk høre utvalgte dikt, brev og dagboksnotater, og Arvid Aasprang ga tekstene tonefølge på saksofon, tromme og fløyte.

Ingeborgdagene ble avsluttet i Tangen kirke. Konserten «Når du er borte» ble en sterk opplevelse. Andreas Ulvo på trøorgel framførte  sammen med sangerne Åshild Vetrhus og Solbjørg Tveiten tradisjonelle salmer fra Ryfylke og Hardanger, satt sammen med tekster av Jon Fosse.