Leirblaa & Synnøve Plassen/Bendik Qvam

Foto: Live Henriette Harestad Almvik, Gullfaxi/Ola Vatn

På konserten fremfører Leirblaa for første gang helt ny musikk med tittelen "Drømmesky". Prosjektet utforsker spennet mellom håp og håpløshet, og ser mot drømmeskyen, et sted hvor kreativitet, sammentreff og drømmer er samlet i en sky av sannsynligheter.

Duoen Synnøve Plassen/Bendik Qvam tar med seg folkemusikk i ny drakt med fengende gitarriff, nydelige bukkehorntoner, folkesang, slåttetralling og sirlig fløytespill.

Arrangementet koster 200,-. Gratis for alle under 18 år. Billetter kjøpes på hoopla.no eller i døra.

Leirblaa

Leirblaa er en visejazzkvartett bestående av Jakob Nordli Leirvik, Jenny Frøysa, Amund Storløkken Åse og August Glännestrand. Musikerne fant hverandre på NTNU Jazzlinja i 2018 og har spilt sammen siden.

Synnøve Plassen/Bendik Qvam

Synnøve Plassen/Bendik Qvam er en duo bestående av Synnøve Plassen fra Folldal, og Bendik Smedåsgjelten Qvam fra Fåset, i Tynset. Begge to har bemerket seg som sterke tradisjonsbærere innen både folkesang og bukkehorn, og begge har vært norgesmestere i folkemusikk innenfor sine instrumenter.