Utstilling - Harald Aadnevik

For å verne livet på jorda, må vi lære oss å se det. Aadneviks bilder løfter fram det fantastiske mangfoldet på jorda, og minner oss om vårt ansvar for tause medskapninger.

Med alt fra vakre landskap- og dyrebilder til karikaturtegnerens humoristiske blikk på oss mennesker, er dette en variert utstilling både tematisk og teknisk.

Harald Aadnevik

Harald Aadnevik er bergenser bosatt i Hamar, først utdannet ved BKHS i Bergen. Han har illustrert utallige skolebøker og barnebøker for ulike forlag, og tegnet til nyheter, rettstegning og portrettintervjuer som avistegner for Dagbladet og Dagens Næringsliv. Aadnevik har deltatt på ulike utstillinger som Høstutstillingen, Østlandsutstillingen, Tegnebiennalens riksutstilling og skeive kunstnere. Han deltar også for tiden med utstilling på Bymuseet i Oslo.