MuseumsNATT - Norsk utvandrermuseum

Norsk utvandrermuseum, Ottestad, , kl.

I samarbeid med Norsk utvandrermuseum presenterer vi "Rokken heter lengsel, og tråden er håp" - utvalgte sanger, dikt og fortellinger fra Ingeborg Refling Hagens utvandrerdiktning.

Dette er en del av programmet MuseumsNATT, og billetten gir adgang til alle museene som er med. Se deres nettsider for full oversikt.

Frode Berntzen

Frode Berntzen spiller sin egen musikk i bandet Briskebyen Lyttemannslag og er med i flere band i Innlandet. Han har hatt flere oppdrag for Teater Innlandet og er etablert med eget studio, StudioEner på Hamar. Berntzen er utdannet ved Norges Musikkhøgskole. Han underviser i gitar og samspill på musikklinja ved Stange v.g. skole.

Johanne M. Kippersund Nesdahl

Johanne Margrethe Kippersund Nesdal er en allsidig kulturarbeider fra Tangen. Hun synger, lager musikk, spiller teater og arrangerer festivaler.

Anders Kippersund

Anders Kippersund har bakgrunn fra Suttungteatret på Tangen og er utdannet ved Statens Teaterhøgskole og Finska Teaterhögskolan i Helsinki. Han er ansatt i Turnékompaniet, og han er blant driverne av Hamar Teater. Han har samarbeidet med Ingeborg Refling Hagens kulturhus Fredheim om seminarer på Hamar Teater knyttet til Wergelands dramaer De sidste Kloge og Den indiske Cholera.

Foto: Jonas J. Tomter