Markering av Ingeborg Refling Hagens fødselsdag

Tangen kirke, , kl.

I anledning Ingeborg Refling Hagens fødselsdag blir det konsert i Tangen kirke.

Grunnet dagens situasjon, er det gjort noen endringer i det opprinnelige programmet. 18:30 Orgelmeditasjon ved en av Norges ledende organister, Halgeir Schiager

19.00: Bekransning av Ingeborg Refling Hagen og Eivind Grovens graver ved Kristin Lyhmann.

19.10 - 19.40: Konsert i kirken med Halgeir Schiager (orgel) og Alf Eivind Koichi Fujita Steen (trompet)

Gratis inngang.

Alf-Eivind Koichi Fujita Steen

Alf-Eivind Koichi Fujita Steen (17 år) er elev ved Foss videregående skole i Oslo, musikklinjen. Han er for tiden trompetelev av Elin Holmen Kurverud, Mark Bennet og Kari Rolland. På farssiden er hans tippoldefar komponisten Eivind Groven (1901–77) som er gravlagt på Tangen kirkegård; Ingeborg Refling Hagens yngste søster, Ragna Hagen, var hans tippoldemor.

Halgeir Schiager

Halgeir Schiager (oppvokst på Biri) studerte orgel i Oslo, München og Strasbourg og debuterte i 1985 i Oslo konserthus. Bak seg har han mange konserter og radioopptak i inn- og utland, har deltatt på flere kritikerroste CD-produksjoner med bl. a. verker av Leif Solberg (1914–2016). Han har spilt inn samtlige orgelverker av den tsjekkiske komponisten Petr Eben (1929–2007). I 2001 mottok han Kritikerprisen. I 2008 tok han doktorgraden ved Norges Musikkhøgskole med en avhandling over den tyske organisten Gustav Merkels (1827–85) orgelverker. Schiager har siden 2007 vært kantor i Paulus og Sofienberg menighet i Oslo, fra 2019 i Ullern menighet og står hyppig som arrangør av orgelkonserter i Oslo.