Kafé Fredheim

Åpen lørdagskafé på Fredheim fra kl 12 til 14. Skjalg Lidsheim og Jørgen Rogne framfører musikk fra kl 13 - 13:45.

Umiddelbart etter kaféen åpner Ingun Margrethe Bjerkes ustilling.

Skjalg Y. Lidsheim

Skjalg Y. Lidsheim er født i 1976. I en alder av 14 flyttet Skjalg til Tangen, og der ble han for første gang eksponert for musikk, teater og venner. Trommesettet ble oppdaget og livet kunne endelig begynne! Etter 6 år med forskjellige rockeband i kjellerstua og i lokaler omkring Tangen, flyttet Skjalg til Hamar. Det var i denne perioden malingen gjorde sin entré. På hybelen ble alt mulig materiell brukt i utforskningen av utrykk. Trelim, eggehvite med hjemmelaget pigment, aske, kaffegrut og alt som kan påføres et lerret, treplater, tekstil og sponplater ble brukt. I 2000 ble første utstilling holdt i lokalene til poesi kafé i Hamar. Siden har omkring 20 utstillinger i gallerier og andre lokaler blitt holdt, og han har også utført mange bestillingsverk.

Jørgen Rogne

Jørgen Rogne (f. 1962) har jobbet mange år som medielærer, grafisk designer og illustratør. I kommersielle produksjoner benyttes digitale verktøy, men i ledige stunder bruker han penselen som redskap i sitt atelier i Østbyen og maler fabulerende og meditative illustrasjoner. Han har hatt en rekke utstillinger i Innlandet siden 1995, både separatutstillinger og sammen med andre kunstnere.