Espagutten som ble verdensstjerne – konsert i Hamardomen 21. oktober

Anders Clemens Øien bodde på Espa til han var 12 år, da familien flyttet til Modum i Buskerud. Han gikk på musikklinja på St. Hallvard videregående skole i Drammen, hovedinstrumentet hans ble klassisk gitar.

Anders Clemens fortsatte med klassiske gitarstudier på Norges musikkhøgskole, senere på konservatoriet i Haag og i Barcelona. Han ble tatt ut til Rikskonsertenes INTRO-klassisk program i 2003, vant spesialpris på den prestisjefylte Andrés Segovia Guitar Competition i 2002, hovedprisen i 2003, priser på Princess Christina Guerro Internasjonal Guitar contest i 2004 og Alhambra International Guitar Competition i 2006.

Anders Clemens har utgitt 4 soloplater, alle produsert på Nordic sound. Han holder konserter over hele verden, og er en etterspurt musiker som regnes blant verdens ledende klassiske gitarister. Denne høsten er han med i en forestilling på Den norske Opera.

Når han nå kommer til Hamar, har vi valgt Hamardomen som arena for denne eminente gitaristen. Vi tror både han og publikum vil få en stor opplevelse i dette spesielle konsertlokalet – med sin lange etterklang passer det godt for en klassisk gitarkonsert.

Velkommen til konsert med Anders Clemens Øien! i Hamardomen lørdag den 21. oktober kl 18! Konserten vil vare i godt en time.

Billetter kr 250 ved inngangen.

Inntektene fra konserten går til restaurering av kunstnerhjemmet Fredhim på Tangen, i Stange kommune.

Arrangør: Kulturgruppa i foreningen Ingeborg Refling Hagen kulturhus – Fredheim.